.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در هجدهمین جلسه شورای ششم ساری چه گذشت ؟
شعبانی خطاب به موافقان استیضاح : در این شهر به شهردار زندان رفته دوماه فرصت بازگشت داده شد اما به شهردار بیمار یک هفته فرصت پاسخگویی نمی دهید ؟!
شمال نیوز: طرح سوال از شهردار ساری که از هفته‌ها قبل زیر سایه بیماری شهردار مورد برسی قرار گرفته بود و در آخر با مصوب استعلام به جلسه بعد موکول شده بود، در هجدهمین جلسه دوباره مورد بررسی و بحث مجدد قرار گرفت.
شعبانی خطاب به موافقان استیضاح : در این شهر به شهردار زندان رفته دوماه فرصت بازگشت داده شد اما به شهردار بیمار یک هفته فرصت پاسخگویی نمی دهید ؟!

به گزارش شمال نیوز، هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با روند طرح و پرسش سوال از شهردار برگزار شد.

 

طرح سوال از شهردار که از هفته‌ها قبل زیر سایه بیماری شهردار مورد بررسی قرار گرفته بود و در آخر با مصوب استعلام از مراجع ذیصلاح به جلسه بعد موکول شده بود، در هجدهمین جلسه دوباره مورد بررسی و بحث مجدد قرار گرفت.

 

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این خصوص بیان کرد: اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در پاسخ به نامه، ماده ۶۸ قانون شوراها را یادآوری کرده است که می‌گوید در صورت استنکاف شهردار از پاسخگویی مراحل بعدی طرح سوال طی شود و با یک سوم رأی اعضای شورای، شهردار استیضاح شود.

 

وی افزود: مشاور حقوقی وزیر کشور  نیز در تماس تلفنی که برای مشورت داشتیم بیان کردند مساله بیماری شهردار استنکاف از پاسخگویی به سوال نیست و شورای شهر می‌تواند مهلت بعدی برای پاسخگویی را به شهردار بدهد.

 

در ادامه سبحان بخشی نایب رئیس شورای اسلامی گفت: طی گزارشاتی که به ما دادند، در نبود شهردار معاونان نیز در شهرداری حضور ندارند و این مساله نشان دهنده  روی زمین ماندن مسائل شهرداری است.

 

وی افزود: نبود شهردار و رسیدگی به امور و‌ مسائل شهرداری دو عنصر متفاوت است. با طرح این سوال وظیفه خود را به عمل آوردم حال اینکه اعضای شورا می‌خواهند وارد مراحل بعدی طرح سوال شوند یا نه به رای و نظر خود اعضای شورا بستگی دارد!

 

بخشی به مساله اخلاقی و انسانی طرح سوال از شهردار که در بستر بیماری است اشاره‌کرد، گفت: مساله اخلاقی و انسانی را قبول دارم، می‌توانیم مراحل بعدی را به هفته‌های بعد موکول کنیم تا شهردار برای پاسخگویی حضور پیدا کند، امروز فقط مساله قانع شدن از سوی پاسخ‌های شهردار مهم است مخالفان نظر بنده بهتر است مساله‌ها و اتفاقات بعد از طرح سوال را مطرح نکنند.

 

حسین یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه؛ مهم طرح سوال است که  باید بگوید از پاسخ کتبی شهردار قانع شده است یا خیر، بیان کرد: اصلا رأی گیری برای این مساله در صحن شورا موضعیت ندارد چون ما طراح و سوال کننده نبودیم!

 

وی با اختلاف نظر شدید به صراحت اشاره کرد و گفت: طراحان سوال از شهردار،عاقبت به دنبال استیضاح بوده و باید نظر خود را با شفافیت اعلام‌کنند.

 

یوسفی افزود: بنده سوالی از شهردار ندارم و معتقدم بعد از پایان دوره بیماری باید به شهرداری بازگشته و کار و مسؤولیت خود را انجام دهد اما اگر طراحان سوال نظر دیگری دارند باید شفاف‌سازی کرده و‌ آن را بیان کنند!

 

در ادامه صحبت‌های یوسفی، شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری  گفت: نایب رئیس شورا و‌ طراح سوال  باید به صورت شفاف اعلام کند که قانع شده و جواب مکتوب شهردار را پذیرفته است یا خیر که بقیه اعضا بتوانند تصمیم  بگیرند.

 

حسن احمدی عضو شورای اسلامی در ابتدا مانند جلسه قبل تاکید‌‌ کرد؛ مسیری که طی می‌شود در انتها به  استیضاح ختم می‌شود و دوستان ماهرانه و هنرمندانه در این مسیر گام بر می‌دارند، گفت: استیضاح شدن یا نشدن شهردار به برداشتن گام نخست یعنی همان طرح سوال بستگی دارد! حق قانونی هر یک از اعضای شوراست که از شهردار سوال بپرسند اما مشکل بیماری شهردار مسیر  را به صورت و سوی دیگری پیش برده است.

 

افشین راسخ دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: به هر حال نمی‌توان شهرداری را معطل و بلاتکلیف گذاشت، شورای شهر باید درباره شهردار و همچنین شهردار  باید درباره بیماری خود و بازگشت به محل کارش تصمیم گیری کند و ببیند آیا شرایط برای سلامتی او مضر است یا خیر!

 

در ادامه جلسه شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید و اصرار زیاد از طراح سوال درخواست کرد که شفاف بگوید آیا از پاسخ های شهردار قانع شده است یا خیر!

 

سبحان بخشی نایب رئیس شورای اسلامی و طراح سوال از شهردار در پاسخ به سوال ایرجی بیان کرد: همانطور که جلسه قبل گفتم با شهرداری در ۵۰تا ۶۰ صفحه موضوعات را مکاتبه کردم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردم و جواب‌هایی که شهردار به صورت مکتوب به شورا فرستاده کلی گویی است و من از هیچکدام از پاسخ‌های کلی شهردار قانع نشدم!

 

علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری ضمن آرام‌کردن جو و با وجود اختلاف نظرات با تاکید دوباره بر مساله اخلاق و انسانیت بیان کرد: شهردار فردا عمل دارد به نظر من باید یک هفته به ایشان فرصت داده تا تکلیف بیماری و عمل جراحی او مشخص شود و بعد تصمیم‌گیری کنیم.

 

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری صحبت و پیشنهاد عاشقان را تایید کرد و گفت: باید به شهردار یک هفته تا پایان بیماریش فرصت دهیم، انگار فراموش کرده‌اید که شهرداران اسبق ساری دو ماه در زندان بودند و در عین حال شورا به آنها مهلت بازگشت داد! اما اینجا مساله بیماری مطرح است باید در این زمینه اخلاق را نیز در نظر بگیریم.

 

وی افزود: با مهلت یک هفته‌ای از امور شوراهای وزارت کشور درباره ادامه دار شدن طرح سوال از شهردار با توجه به وضعیت بیماری او استعلام می‌گیریم، پذیرفته‌ایم که شهردار بیمار است و شرایط پاسخگویی و‌حضور فیزیکی را ندارد باید در استعلام دوم هم این شرایط را لحاظ کنیم.

 

در نتیجه این مساله  که از هفته‌های گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری مطرح و مورد بحث قرار گرفته است باز هم به هفته و جلسه آینده شورا و گرفتن استعلامات لازم موکول شد!/ فار س


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.